Offisiell åpning av X Meeting Point Norway

Onsdag 24. januar blir det offisiell åpning av X Meeting Point Norway, Norges mest unike konferanse- og eventarena, og ikke minst med Norges første Marriott hotell, Moxy, som en del av det sømløse universet, skriver konferansesenteret i en pressemelding.

– Vi selger ikke kvadratmetere på X Meetingpoint. Vi selger opplevelser, og er en helt annen møteplass enn tradisjonelle kurs- og konferansekonsepter. Vi kan skreddersy arrangementer fra seks til 6000 personer. I tillegg er vi så heldig å ha det innovative hotellkonseptet, Moxy, som en del av vår totale merkevare, samt et helt nytt skandinavisk restaurantkonsept, GåRD, forteller administrerende direktør Ellen Arnstad, og fortsetter:

– X er rett og slett et Kinder-egg, og vi er en aktør i Norge som kan gjør noe helt nytt, noe som ingen har sett før.

Hotellet og konferansesenteret har vært i drift siden 1. august, og har gjennomført nærmere 400 arrangementer. Visjonen er «Velkommen til mulighetene», og det har X Meetingpoint levert på, i forbindelse med både store og små arrangementer, på knappe fem måneder.

– Vi skal være annerledes, vi skal levere en egen X-faktor, og det krever mye av oss. Kundenes tilbakemeldinger har vært gull verdt for oss, og vi har nå sett at X kan være en arena for spektakulære opplevelser. Store som små.

– Det at vi også har med oss sterke aktører, som Marriott og Vastint, IKEAs eiendomsselskap, gjør at vi også kan trekke på internasjonal erfaring innenfor hotell-, kurs- og konferansebransjen, sier Ellen Arnstad.

Nå blir det offisiell åpning, med viktige kunder og partnere, som er involvert i den store satsingen på Hellerudsletta. Onsdag 24. januar blir X-universet fylt med underholdning, god mat, og drikke og overraskelser.

– Jeg er imponert over den konseptuelle jobben som er gjort med Moxy-brandet. Dette er virkelig innovasjon innenfor hotellbransjen, og noe som nå blir lagt merke til internasjonalt. Hotellkjeden brer seg raskt ute i Europa. Moxy står for Marriott, X- og Y- generasjonen. Altså en ny tilnærming til måten å bo på, avslutter Arnstad.

Fakta om Marriott:

Marriott International er en verdensomspennende hotellkjede, grunnlagt i 1927 av J. Wilard Marriott.

Selskapet har i dag over 6000 hoteller i mer enn 120 land i hele verden.

Fakta om Belvar:

Belvar er et verdensomspennende hotel management-selskap med norsk hovedkontor.

Belvar drifter for øyeblikket ti Moxy-hoteller og tre Marriott Courtyard-hoteller. Antall hoteller driftet av Belvar kommer til å øke raskt i tiden fremover.

Belvar har også etablert sitt eget restaurantkonsept, under navnet Gård Nordisk Kjøkken. En av restaurantene er allerede i full drift på X Meeting Point Norway.

Belvar kommer til å åpne seks nye Moxy-hoteller i 2018, og i tillegg vil 20 nye hoteller innvies i 2019–2020.

Belvar har rundt 10.000 nye hotellrom under utvikling i England, Skotland, Frankrike, Tyskland, Norge, Italia, Belgia og Polen.

X Meeting Point Norway illustrerer på en utmerket måte Belvars forståelse av hvilke forventninger kunder vil ha til et møte- og utsillingsunivers i det 21. århundre.

Belvar har et eksklusivt partnerskap med Vastint Hospitality – IKEAs eiendomsselskap – og Marriott International.

Fakta om X Meeting Point Norway:

X er, med sine 20.000 kvadratmeter innendørs, og over 300-000 kvadratmeter utendørs, et av Norges mest allsidige møte- og eventsentre noensinne.

Norges første Marriott-hotell, Moxy, er en del av X, og har 276 rom.

Et nytt skandinavisk restaurantkonsept, GåRD, med plass til 350 gjester, er bygget opp på X.

Et nytt kurs- og konferansesenter, med 32 spesialdesignede møterom, er en viktig del av X, kan ta alt fra seks personer og opp til 200. Det er totalt plass til 1800 kurs- og konferansegjester i dette nybygde kurssenteret.

To store messehaller inngår også i universet, der det kan arrangeres fagmesser, publikumsmesser, idrettsarrangementer, underholdningskonsepter og store eventer.

Foto: Interiør fra X Meeting Point utenfor Oslo.